You are currently viewing פיצוץ אופניים באירופה

פיצוץ אופניים באירופה

כתבנו כיצד ממשלת בריטניה החליטה להקצות 2 מיליארד פאונד לתמיכה בתנועת האופניים. מדינות אירופיות אחרות ממשיכות לעמוד באלביון ומעודדות באופן פעיל את אזרחיהן לקנות אופניים – תנאים מועדפים, סובסידיות, פרסום חברתי ומופעי ידוענים לתמיכה באופניים. חוסר מזל נפוץ, נגיף הקורונוס, ששיתק את הפעילות באופן זמני על פני כדור הארץ, נסוג לאט. והמציאות של העולם החדש לאחר הפנדמיה התבררה ככזו שהאופניים הנפוצים שכבר באירופה נסקו לגבהים מדהימים ופנטסטיים.

ישנן שלוש סיבות לכך.

קל לשמור מרחק בטוח על האופניים כדי לא להידבק.
אנשים נשארו בבית, החמיצו תנועה ורשמים.
נסיעות בינלאומיות עדיין סגורות / בלתי נגישות.

אִיטַלִיָה

שפע הרוכבים ברחובות רומא וערים איטלקיות גדולות אחרות לאחר המגיפה מדהים את בני ארצו. חלקם אפילו מדברים על "מהפכת אופניים" אמיתית! עם זאת, האיטלקים תמיד אהבו לרכוב על אופניים, מכיוון שהם אלה שהעניקו לעולם את מירוץ ג'ירו ד'איטליה – אולי השני שזוהה ביותר אחרי טור דה פראנס הצרפתי. אך ממשלת המדינה נחושה בדעתה לעודד את האופנה החדשה במידות של נדיבות חסרת תקדים: בערים עם יותר מ 50,000 איש. תקציב המדינה מפצה כל קונה אופניים עד 60% עד 500 יורו! זה שימושי מאוד ובזמן גם מכיוון שהמחלה במדינה הייתה ממש מפלצתית, ומשפחות רבות איבדו הכנסות ואיבדו מפרנסות. אבל העובדה היא העובדה: חנויות האופניים האיטלקיות הרוסות ממש עד המדפים החשופים – אחרי הכל, אזרחים שהם כיום רוכבי אופניים שלא חשבו על עצמם מדוושים הופכים לרוכבי אופניים. וברומא הם מתכננים לבנות 150 ק"מ נוספים לשבילי אופניים!

צָרְפַת

הצרפתים לא נמצאים הרחק מאחורי שכניהם ועושים כמיטב יכולתם לעזור לקהילת האופניים הגוברת שלהם בכסף. בניגוד לאיטלקים, בצרפת, הטבות המדינה אינן ניתנות ללקוחות חנויות אופניים, אלא לסדנאות אופניים. תיקון אופניים ישנים עולה כעת לכולם 50 יורו פחות (ההפרש משלם המדינה לבעלי המלאכה). לפיכך, הזקנים זוכים לחיים שניים – אולי שייכים לסבים וסבתות – אופניים מארונות וממוסכים. בנוסף לאמצעים אלה, הממשלה מציעה לאזרחים סובסידיות לרכישת אופניים חשמליים, מה שנוח במיוחד לאנשים שאין להם את היכולת הגופנית לדווש במלואם.

גֶרמָנִיָה

הייפ אופניים מדהים נצפה בגרמניה. דייוויד אייזנברגר, ראש מחלקת השיווק באיגוד התעשייה של יצרני וספקי אופניים, מציין כי סחר האופניים הגרמני חווה כעת רגע מיוחד ומיוחד, "פריצת דרך של הסכר". ממשלת גרמניה עדיין לא תומכת ישירות בנהגיה – אך קשה גם להמעיט בתרומתה לאופניים BOOM; היא נוגעת בשיפור מתמיד של התשתיות. בקלן שבילי האופניים התרחבו משמעותית, כולל אזורים מרכזיים. בהמבורג נבנים חניונים נוספים עבור עד 40,000 אופניים. בברלין, דרך סימון כביש חדשה לרוכבי אופניים החליפה משמעותית מכוניות בכבישים המהירים החשובים ביותר (זה אפילו הצליח לגרום לאי שביעות רצון מהלוביסטים של ענף הרכב הגרמני, שהוא בעל השפעה רבה ומביא הכנסות אדירות למדינה). אך למרות חילוקי דעות כאלה, הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמן: ענף האופניים והסחר ברפובליקה הפדרלית של גרמניה כבר הרוויחו 4.2 מיליארד יורו בשנה האחרונה, ויותר מ -280,000 אנשים עובדים באזור זה בגרמניה.

החיים נעים בכיוון הנכון, חברים לרוכבי אופניים!